W numerze bikeBoard bikeBoard 8/2009 (gdzie kupić) zamieściliśmy propozycję wycieczki po zakamarkach Sopotu. Jednak nie wyczerpaliśmy oczywiście tematu. Poniżej zamieszczamy zatem opis innej trasy, która ogarnia swym zasięgiem większy obszar Trójmiasta.
W Oliwie, czyli rowerzyści i organiści
Dość długie odcinki trasy prowadzą bardzo wygodnymi asfaltowymi dróżkami - by jednak monotonia nie usypiała, od czasu do czasu trzeba będzie pojeździć po bitych drogach leśnych i ścieżkach. Różnica wysokości jest podobna do krótkiej wycieczki w górach.
Jeżeli ktoś skorzysta z wariantu ambitnego, z Oliwy do Złotej Karczmy, pokona ponad 60 km naprawdę trudnych technicznie - na niektóre odcinki nawet nie ma co wjeżdżać bez roweru górskiego, a dodatkowo nie obejdzie się bez wyczerpującego wprowadzania roweru pod górę. Rowerzyści o spokojniejszej naturze i bez wyczynowego zacięcia, wybrawszy wariant podstawowy, kilkakrotnie nieźle spocą się ze zmęczenia na podjazdach i z wrażenia na zjazdach.
Jeżeli komuś nie podoba się fakt, że wycieczka zaczyna się w Gdyni, może równie dobrze wyruszyć z Gdańska Oliwy albo z pętli autobusu 116 w Matemblewie. W tym drugim przypadku trzeba liczyć się z przejechaniem trasy wraz z trudnym wariantem wydłużającym. Wycieczkę z Matemblewa można skrócić o około 20 km - wystarczy zawrócić na szlak czerwony w Osiedlu Bernardowo i dać sobie spokój z dojazdem do Gdyni.
Trasa: Gdynia - Witomino - rezerwat „Kacze Łęgi” - osiedle Bernardowo - Brodwino - Góra Kościuszki - Oliwa - Matemblewo - Owczarnia - Gołębiewo - osiedle Bernardowo - rezerwat „Kacze Łęgi” - Gdynia, skwer Kościuszki
Długość wersji podstawowej: 48,6 km
Długość wersji najkrótszej: 43,6 km
Długość wersji najdłuższej: 62,6 km
Gdynia (0 km). Wycieczka zaczyna się na skwerze Kościuszki. Należy ruszyć w stronę wysokiego i paskudnego budynku hotelu Gdynia, następnie skręcić w prawo w ul. Armii Krajowej i jadąc nią minąć skrzyżowanie z ul. Świętojańską, a na kolejnym skrzyżowaniu (ul. Władysława IV) skręcić w lewo. Po prawej stronie tej ulicy wytyczono ścieżkę rowerową, którą należy jechać na wprost. Tuż przed końcem ścieżki należy skręcić w prawo, a następnie w lewo na mostek nad al. Marszałka Piłsudskiego. Kawałek dalej skręcamy w prawo pod tunel kolejki miejskiej, na jego końcu, po lewej stronie znajduje się wyjazd przeznaczony również dla rowerów. Po wyjeździe z tunelu kierujemy się w prawą stronę i, jadąc ścieżką rowerową, docieramy do ul. Kieleckiej, która prowadzi w stronę lasu. Ścieżka kończy się i zaczyna podjazd drogą asfaltową. Kilkaset metrów dalej w las, w lewo odbija wąska leśna dróżka oznakowana czarnymi znakami szlaku turystycznego (zgodnie z tymi oznakowaniami będziemy się przemieszczać aż do 7,1 km naszej wycieczki). Początek szlaku jest stromy, ale bita leśna droga - gładka i dobrej jakości - sprawia, że podjazd jest więc tylko męczący.
Witomino (4 km). Na grzbiecie znajdują się maszty nadawcze oraz bujnie rozkwitające nowe osiedle mieszkaniowe. Należy dojechać do głównej drogi po prawej - to znowu ul. Kielecka. Po dotarciu do dużego skrzyżowania ze światłami należy jechać w dół, prosto przed siebie, cały czas asfaltową drogą. Przed ogródkami działkowymi asfalt skręca w lewo, a szlak w prawo, na drogę wykładaną betonowymi płytami typu iomb. Po chwili wprowadza w las. Jedziemy prosto, szlak biegnie wzdłuż rur ciepłociągu. Nawierzchnia zmienia się na brukowaną.

Dodano: 2009-08-31

Autor: Tekst: Pascal

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB