Ten efektownie wyglądający zestaw z pewnością nie ujdzie niczyjej uwadze w sektorze startowym. Optycznie muskularny przód silnie kontrastuje z płaskimi i cienkimi rurkami podsiodłowymi. Malowaniem Barracuda przyciąga spojrzenia, wygląda nowocześnie i sportowo – niczym wyścigowy jacht czy Ducatti z Martini Racing.


POZYCJA I JAZDA
Główka ramy wysoko unosi kokpit. Z giętą kierownicą jest jeszcze wyżej. Dlatego tylko odwrócenie mostka pozwala uzyskać zejście z kierownicą w okolice metra od poziomu gruntu. To tak na styk.


Monteria ma spory rozstaw osi, stabilność powiększa długi ogon – przewyższa on parametr długości przodu (reach), dlatego nie należy liczyć na przesadną zwinność. Kolejnym wzmacniaczem spokoju, nawet w najtrudniejszych warunkach, jest łagodny kąt główki. Pozostałe cechy geometrii także świadczą o akcentowaniu efektywności podjazdowej. Bardzo wygodna, wyciągnięta (dzięki długiej górnej rurze) sportowa pozycja sprzyja mocnej jeździe. Podsiodłówka o kącie mniejszym niż 73° została zestawiona z dużą koronką suportu. Obie cechy zaskakująco dobrze ze sobą współgrają. Na uwagę zasługuje fakt, że w tym zakresie cen Barracuda okazała się jednym z najlżej szych rowerów, jakie przewinęły się przez redakcję. Ważący tylko nieco więcej niż 9 kg rower jest bardzo dynamiczny, wyrywa mocno do przodu. Efekt podkreślają bardzo lekkie koła. Pod górę jedzie się (...)


Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 7/2016

Możesz też kupić e-wydanie



MONTERIA 29 BARRACUDA
Cena: 14 999 zł
Zipp Skutery, www.monteria.pl
Rama: carbon SL RMT
Rozmiary: 15.5”, 17.5”, 19”, 21”
Masa kompletnego roweru: 9070 g*
Masa ramy: 1100 g
Masa przedniego koła: 1490 g
Masa tylnego koła: 2050 g
Przedni widelec: Rock Shox SID 29 RL Solo Air, stożkowa aluminiowa rura sterowa (1660 g)
Piasty / Obręcze: KT QL-SL6F i QL-6A1R / AlexRims EVO 2.0 29
Opony: Schwalbe Furious Fred Evo LS 29x2.0” (377 g, dętka 132 g)
Korby: SRAM X01 36 z. (175 mm)
Łożyska suportu: SRAM PF30
Kaseta: SRAM XG-1150 (10-42) 11-rz.
Łańcuch: SRAM OC-XX1
Przerzutka tył: SRAM X01
Manetki: SRAM X01
Hamulce: SRAM X0, tarcze SRAM Centerline 160 mm
Kierownica: Truivativ Noir T40 carbon, 720 mm
Wspornik kierownicy: Truvativ Stylo T40, 90 mm
Łożyska sterów: FSA 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: Truivativ Noir T40 carbon, 31,6x400 mm
Siodełko: San Marco Aspide, pręty Mg
Pedały: -

Dodano: 2016-07-08

Autor: Tekst: Michał Urbankowski, zdjęcia: Maciej Patrzałek

Tagi: Monteria

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

Santa Cruz High Tower LT

Canyon Neuron AL 8.0

Rockrider XC100s

Fuji Supreme 1.1

Merida Scultura 5000

Bloki szosowe vs MTB