Tu też objazd. Nie krasiłem zdania ciężkimi słowami, bo na prawym fotelu siedziała... młodzież. Jakiś dziadek z wnuczką na rowerze dziwnie patrzył na nasz samochód tarasujący przejazd przez park. Kto to układa i czemu nie ma żadnych znaków objazdu? Tłumiłem kolejne przekleństwa. Jeszcze raz wycofałem i naprawdę miałem zamiar rozbić ekran GPSa wciąż podsuwającego kolejne fantastyczne opcje przejazdu przez Vyskov. Któryś musiałem wybrać i kiedy asfalt się skończył, a zaczęły płyty wiedziałem, że coś jest nie tak.

Mimo wszystko przycisnąłem gaz i przeleciałem między oborami jakiegoś monstrualnego PGRu. W ostatnim momencie wyminąłem wjazd na rampę załadowczą i odprowadzany nieprzytomnym wzrokiem strażnika wyleciałem na główną drogę. Odetchnąłem z ulgą całkowicie nie zdając sobie sprawy z tego, że to dopiero początek. Czesi postanowili wyremontować wszystkie drogi do Jedovnic. Wszędzie zerwano asfalt, wykopano rowy i dosłownie wszystko zagrodzono barierami. Tato, a może oni nie chcą żebyśmy tam jeździli? Usłyszałem z prawego fotela. Wiedziałem co powiedzieć, przecież ten wyjazd był jednym z naszych nielicznych wyjazdów szkoleniowo integracyjnych. Tylko ja i mój starszy, 13-letni syn. Plan był prosty: uczymy się życia i poznajemy wzajemnie w jakże trudnym dla wszystkich okresie dojrzewania. Sprawdzamy granice własnej wytrzymałości (fizycznej) i chcemy dobrze się bawić. Synu – powiedziałem – u mnie zawsze jest tak, że jak na początku wszystko się przeciw mnie sprzysięga, to potem jest tak dobrze, że wspominam latami. W tym konkretnym momencie sam nie wierzyłem w tę „mądrość” co mi właśnie ulatywała z gęby odwróconej od kierownicy dla kontrolowania przejazdu przez plac zabaw, na który się zapędziłem w poszukiwaniu drogi do Single Trail Moravsky Kras (...)


Cały test znajdziecie w bikeBoard 10/2017 (gdzie kupić). Możesz też kupić e-wydanie


Poniżej znajdziecie pełną specyfikację testowanego modelu oraz dodatkowe zdjęcia


Whyte T-130 RS
15 399 zł
www.whyte.pl

Rama: Aluminiim 6061 T6
Przedni widelec: Fox 34 Performance GRIP, aluminiowa stożkowa rura sterowa (1860 g)
Damper: Fox Float DPS Performance
Piasty / Obręcze: Whyte / Hope Pro 4 (15x110 / 12x148 mm) / WTB STs i29
Opony: WTB Vigilante TCS Light High Grip 27,5x2,3” / WTB Trail Boss TCS Light Fast Rolling 27,5x2,4” (909/781 g, dętka 195 g)
Korby: RaceFace Turbine 32 z. (170 mm)
Łożyska suportu: RaceFace
Kaseta: Shimano XT CS-M8000 (11-46) 11-rz.
Łańcuch: Shimano CN-HG600-11
Przerzutka tył: Shimano XT RD-M8000-GS
Manetki: Shimano XT SL-M8000
Hamulce: Shimano XT BR-M8000, tarcze Shimano SM-RT76 180/160 mm
Kierownica: Whyte Custom, 760 mm
Wspornik kierownicy: Whyte Custom, 40 mm
Łożyska sterów: FSA No.57E Orbit ZS 1i1/8”-1i1/2”
Wspornik siodełka: RockShox Reverb Stealth 125 mm, 30,9 mm
Siodełko: Whyte Custom, stalowe pręty

Dodano: 2017-10-06

Autor: Tekst: Miłosz Kędracki, Maciej Patrzałek, zdjęcia: Miłosz Kędracki

Tagi: bike park

Reklama


Aktualny numer

Piszemy m.in.

    Piszemy m.in. o:
  • lekkie koła do maratonu
  • Road Tour 2019
  • Andy - Apu Wamani
  • testujemy: Fulle XC, Ghost Kato 3.9 AL, KTM X-Strada 20, Trek Madone SLR 9 Disc eTap,Merida Silex 200, Scott Ransom 920