Dolomity - enduro na Księżycu

 - <font color="#000000"><font face=
"Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font size="3"><font color=
"#000000"><font face=
"Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style="FONT-SIZE: 11pt"
size="2">Słońce zaszło ponad godzinę temu i zerwał się silny wiatr.
Zmęczony po dniu pełnym wrażeń marzyłem, aby w końcu udać się do
samochodu i pozbyć się rowerowego sprzętu. Temperatura na Passo
Sella (2244 m n.p.m.), gdzie utknęliśmy na kilka godzin,
fotogra­fując jazdę w promieniach zachodzącego słońca oraz
podziwiając widoki, błyskawicznie spadała. I tak zastała nas noc.
Jak przez mgłę usłyszałem krzyk Tippie:</font></font></font>
<font color="#000000"><font face=
"Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style="FONT-SIZE: 11pt"
size="2"><i>koleś, zawracaj! Musisz to
zobaczyć!</i></font></font></font> <font color=
"#000000"><font face="Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style="FONT-SIZE: 11pt"
      size="2"><span style="FONT-STYLE: normal">Rzuciłem na
      odczepne:</span></font></font></font> <font color=
      "#000000"><font face=
      "Klavika Lt, Klavika Lt, sans-serif"><font style=
      "FONT-SIZE: 11pt" size="2"><i>hę?</i></font></font></font>
      <font color="#000000"><font face=
      "Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style=
      "FONT-SIZE: 11pt" size="2"><span style=
      "FONT-STYLE: normal">Tippie z wyrazem niedowierzania na
      twa­rzy wskazał palcem gdzieś do
      góry:</span></font></font></font> <font color=
      "#000000"><font face=
      "Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style=
      "FONT-SIZE: 11pt" size="2"><i>księżyc, człowieku... Jak
      mogłeś tego nie zauważyć!</i></font></font></font>
      <font color="#000000"><font face=
      "Klavika Lt, Klavika Lt, sans-serif"><font style=
      "FONT-SIZE: 11pt" size="2"><i>–</i></font></font></font>
      <font color="#000000"><font face=
      "Klavika Rg, Klavika Rg, sans-serif"><font style=
      "FONT-SIZE: 11pt" size="2"><span style=
      "FONT-STYLE: normal">powiedział, wsiadł na rower i
      popedałował z powrotem do góry. Podniosłem głowę we wskazanym
      kierunku i stanąłem jak wryty. Nigdy czegoś takiego nie
      widziałem...</span></font></font></font></font></font></font>

Słońce zaszło ponad godzinę temu i zerwał się silny wiatr. Zmęczony po dniu pełnym wrażeń marzyłem, aby w końcu udać się do samochodu i pozbyć się rowerowego sprzętu. Temperatura na Passo Sella (2244 m n.p.m.), gdzie utknęliśmy na kilka godzin, fotogra­fując jazdę w promieniach zachodzącego słońca oraz podziwiając widoki, błyskawicznie spadała. I tak zastała nas noc. Jak przez mgłę usłyszałem krzyk Tippie: koleś, zawracaj! Musisz to zobaczyć! Rzuciłem na odczepne: hę? Tippie z wyrazem niedowierzania na twa­rzy wskazał palcem gdzieś do góry: księżyc, człowieku... Jak mogłeś tego nie zauważyć! powiedział, wsiadł na rower i popedałował z powrotem do góry. Podniosłem głowę we wskazanym kierunku i stanąłem jak wryty. Nigdy czegoś takiego nie widziałem...

 - Dolomity są legendą. To zdecydowanie jedno z najpiękniej­szych
miejsc na świecie. To mekka dla amatorów wspinaczki, narciarstwa
czy wycieczek górskich. Reinhold Messner, jeden z najbardziej
znanych wspinaczy na świecie, właśnie tutaj w dzie­ciństwie stawiał
swoje pierwsze wysokogórskie kroki. W 2009 roku Dolomity zostały
wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, aby chronić ten
niezwykły górski krajobraz. Naznaczone historią I wojny światowej
stoki pokryte są gęstą siatką dróg i tras wojskowych, idealnych do
jazdy rowerem. Dodaj do tego liczne szlaki turystyczne, po których
można się poruszać jednośladem, a otrzymasz raj dla kolarzy
górskich.

Dolomity są legendą. To zdecydowanie jedno z najpiękniej­szych miejsc na świecie. To mekka dla amatorów wspinaczki, narciarstwa czy wycieczek górskich. Reinhold Messner, jeden z najbardziej znanych wspinaczy na świecie, właśnie tutaj w dzie­ciństwie stawiał swoje pierwsze wysokogórskie kroki. W 2009 roku Dolomity zostały wpisane na listę światowego dziedzictwa UNESCO, aby chronić ten niezwykły górski krajobraz. Naznaczone historią I wojny światowej stoki pokryte są gęstą siatką dróg i tras wojskowych, idealnych do jazdy rowerem. Dodaj do tego liczne szlaki turystyczne, po których można się poruszać jednośladem, a otrzymasz raj dla kolarzy górskich.

 - <p><br />
<strong>NASTAŁA NOC</strong></p>
<p><br />
Pierwszego dnia utrzymaliśmy plan z uwzględnieniem najdrobniejszych
szczegółów. A czas pędził nieubłaganie – zostały nam tylko trzy
godziny jazdy do zmroku, a jet lag coraz bardziej da wał o sobie
znać. Dodatkowo spędziliśmy pięć godzin w samochodzie, pędząc po
krętych drogach, przysypiając, a po chwili budząc się otumanieni
uderzeniem głową o szybę lub o współpasażera. Tylko lokales Ale był
w świetnym humorze i widząc nasze zaspane miny, optymistycznie
stwierdził: (...)</p>
<p>Cały tekst znajdziecie w <a title="bikeBoard 8/2016" href=
"http://bikeboard.pl/numer,pokaz,385" bikeboard.pl="" http:=
"">bikeBoard 8/2016</a>&nbsp;<a title="(gdzie kupić)" href=
"http://bikeboard.pl/gdzie-kupic" bikeboard.pl="" http:="">(gdzie
kupić)</a></p>
<p>Kup <a title=" e-wydanie" href=
"http://www.e-kiosk.pl/numer,153734,bikeboard___magazyn_rowerowy"
rel="" target="" http:="" www.e-kiosk.pl="">e-wydanie</a></p>
<p>&nbsp;</p>


NASTAŁA NOC


Pierwszego dnia utrzymaliśmy plan z uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów. A czas pędził nieubłaganie – zostały nam tylko trzy godziny jazdy do zmroku, a jet lag coraz bardziej da wał o sobie znać. Dodatkowo spędziliśmy pięć godzin w samochodzie, pędząc po krętych drogach, przysypiając, a po chwili budząc się otumanieni uderzeniem głową o szybę lub o współpasażera. Tylko lokales Ale był w świetnym humorze i widząc nasze zaspane miny, optymistycznie stwierdził: (...)

Cały tekst znajdziecie w bikeBoard 8/2016 (gdzie kupić)

Kup e-wydanie

 



















Komentarze użytkowników

Zaloguj się aby komentować

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy

Aktualny numer

Piszemy m.in.

Rasowe ścigacze za 11k
Orbea Avant M30 Team
Merida Scultura 5000 Disc
Cannondale 2018: Jekyll i Trigger
7 najczęstszych błędów w treningu amatorów
Kardiologiczne badania podstawowe
44 strony przygody!